19 grudnia 2014

Placuszki z kurczakiem

W poszukiwaniu przepisów na potrawy szybkie i smaczne natknęłam się na placuszki z kurczakiem. Jadłam je kiedyś często w trakcie studiów, kiedy spotykałyśmy się z dziewczynami na babskich wieczorach ;) Nie ukrywam, że wróciłabym jeszcze na studia w tym samym składzie! Przepisu wówczas nie zanotowałam, ale znalazłam podobny na TYM blogu. Strzał w dziesiątkę, są niesamowite!


Składniki:
- 1 podwójna duża pierś z kurczaka
- 1 cebula
- 100 g sera żółtego
- 2 jaja
- 2 łyżki mąki
- 2 łyżki majonezu
- sól
- pieprz
- curry
- 2 łyżki mąki
- 2 łyżki majonezu
- przyprawa do kurczaka
- natka pietruszki

Wykonanie:
Mięso i cebulę kroimy w kostkę. Ser ścieramy na tarce o grubych oczkach. Wszystkie składniki łączymy w jednej misce. Ilość przypraw zależy od indywidualnych upodobań, ja jednak nie lubię przesadzać. U mnie wszystkie są wyczuwalne, ale bez przesady. Smażymy placuszki na oleju do zezłocenia. Podałam z sosem tzatzyki.


Na studiach te placuszki zawsze gościły u znajomej, która pochodzi z Kuźnicy Białostockiej, więc byłam przekonana, że w domu u męża nie będą nowością. A tu niespodzianka! Teściowie spróbowali je pierwszy raz i bardzo im smakowały. 

Jeszcze kilka dni temu w mojej okolicy spadło sporo śniegu, miejscami do kostek. Było przy tym trochę mroźno, bo nawet do -7 stopni. Udało mi się zrobić kilka zdjęć w Siemiatyczach:



A tu już w moim ogródku:



I u mnie w domu... atmosfera Świąt robi się coraz bardziej gorąca ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz