31 maja 2015

Sałatka z makaronem ryżowym

Ostatnio przeglądałam zdjęcia w telefonie i przypomniałam sobie o tej sałatce. Przepis miał być na blogu już dawno, a tu takie opóźnienie. Ale nic straconego, ta lekka sałatka smakuje za każdym razem i ładnie wygląda. Kiedyś jadłam ją na gościnie u ciotki, która zdradziła mi przepis. Ja osobiście lubię ją właśnie teraz, kiedy możemy kupić w sklepach młode ogórki gruntowe i zerwać swój koperek.


Składniki:
- 1 szklanka makaronu w kształcie ryżu (tzw. makaron "orzo")
- 1 duża pojedyncza pierś z kurczaka
- 1 średni świeży ogórek
- świeży koperek
- sól i pieprz do smaku
- przyprawa uniwersalna typu Kucharek/Vegeta do smaku
- majonez

Makaron ugotować według przepisu, podanego na opakowaniu w wodzie, doprawionej przyprawą uniwersalną. Odcedzić, ostudzić. Filet pokroić drobno i podsmażyć doprawiając solą i pieprzem. Można też ugotować filet z przyprawą uniwersalną i potem pokroić. Dodać pokrojony w kostkę obrany ogórek i koperek. Wszystko wymieszać i doprawić majonezem, ewentualnie solą i pieprzem do smaku. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz