19 stycznia 2015

Ryba w zalewie octowej

Dzisiaj polecam przepis na smaczną rybkę w zalewie octowej, nazywaną na Podlasiu "rybą w occie". Sprawdza się zarówno na gościnie, jak i na co dzień lub w dni postne. Jeśli mamy takiej ryby sporo, śmiało możemy ją zawekować i przechowywać w lodówce. Najlepiej smakuje po trzech dniach i wówczas, jeśli była to ryba z ośćmi, to tych drobnych nie wyczuwa się praktycznie wcale. 


Składniki:
- filety lub dzwonka ryby (u mnie różne gatunki ryb z rzeki Bug)
- 2-3 cebule
- 3 szklanki wody
- 1 szklanka octu
- 1 czubata łyżka soli
- 4 czubate łyżki cukru
- 5 ziarenek ziela angielskiego
- 3 listki laurowe
- sól, pieprz czarny i cytrynowy

Wykonanie:
Rybę kroimy na kawałki i nacieramy solą i pieprzem. Smażymy na oleju na ciemnozłoty kolor. W tym czasie przygotowujemy zalewę. Wszystkie składniki umieszczamy w garnku i zagotowujemy. Cebulę kroimy w krążki lub półkrążki. Rybę układamy w naczyniu warstwami z cebulą. Zalewamy gorącą zalewą. Najlepiej smakuje po trzech dniach, jednak u nas nigdy do tego czasu nie dotrwała ;)


Ostatnio miałam okazję przejeżdżać przez Siemiatycze wieczorem. Upamiętniłam ostatnie dni, kiedy miasto jest tak oświetlone:

ul. Pałacowa:


Rondo:



2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj już dawno nie jadłem takiej ryby i od patrzenia na nią narobiłem sobie smaku na rybkę. Na pewno przejrzę również przepisy https://mowisalmon.pl/przepisy/ gdyż właśnie tam zawsze znajduję fajne dania z łososiem.

    OdpowiedzUsuń