18 lutego 2015

Muffinki z wiśniówką

Postanowiłam upiec muffinki w wersji dla dorosłych z wiśniówką. Zainspirowałam się TYM przepisem, ale zmieniłam go według własnego gustu i inwencji twórczej. Wyszło bardzo smacznie, jednak następnym razem poleję babeczki polewą czekoladową. 


Składniki:
- 200 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 łyżki kakao
- 150 g cukru
- 150 ml coca-coli
- 100 ml oleju
- 2 jajka
- 2 łyżki wiśniówki
- wiśnie z kompotu bez pestek

Wykonanie:
Wymieszać osobno suche i mokre składniki, następnie suche dodać do mokrych. Wymieszać krótko łyżką. Nakładać masę do 3/4 wysokości foremki. Piec do suchego patyczka (ok. 20 minut, zależy od piekarnika) w 180 stopniach. 


Muffinki są lekkie i rozpływają się w ustach. U mnie bardzo szybko zniknęły, ale wzięłam to pod uwagę i zrobiłam z podwójnej porcji ;)

2 komentarze: