28 lutego 2015

Tatar wołowy

Pierwszy raz jadłam tatar na Podlasiu u babci mojego męża. Smakował wybornie. Teściową poprosiłam o pomoc przy odtworzeniu tego smaku i teraz już sama przyrządzam mięso. Najlepiej mi smakuje z cebulką, ale często spotykam się z podawaniem tatara z ogórkiem kiszonym. 


Składniki:
- mięso wołowe ok. 0,8 kg (musi być chude, pierwszej klasy, bez błonek, np. ligawa)
- 2 żółtka
- sól
- pieprz czarny mielony
- maggi
- olej
- cebula

Przygotowanie:
Mięso należy przemrozić. Po rozmrożeniu zmielić na najdrobniejszych oczkach. Dodać żółtka, przyprawy i olej. Smakować i doprawiać. Musi być dość intensywne w smaku. Oleju dajemy tyle, aby mięso nie było za suche. Wszystko łączymy rękoma. Pokroić cebulę. Układać na talerzu według własnych upodobań. Widziałam w niektórych restauracjach, że tatar jest podawany z żółtkiem na wierzchu. Ja formuję kuleczki, które obkładam cebulką. Wówczas danie jest podzielne i ładnie wygląda.


1 komentarz:

  1. nie mogłam sę przekonać przez wiele lat do tatara, ale rok rtemu sięsskusiła i jest pyszny
    super potrawa!

    OdpowiedzUsuń