29 stycznia 2015

Mleczna kanapka

Smak ciasta jest bardzo zbliżony do znanego przysmaku dla dzieci, który możemy znaleźć w sklepowych lodówkach. Mi bardzo smakuje, a co dla mnie jest równie ważne, to to, że się pięknie  kroi i prezentuje na paterze. Na rodzinnych imprezach nie zawodzi :)
Do przekrojenia biszkoptu po raz pierwszy użyłam struny i już nigdy się z nią nie rozstanę!
Źródło: MW


Składniki na biszkopt:
- 6 jajek
- 0,75 szklanki cukru
- 0,5 szklanki mąki pszennej
- 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 płaskie łyżki kakao
- 2 łyżki oleju

Białka ubić na sztywno, na koniec dodawać powoli cukier i po jednym żółtku. Dodać olej i nadal miksować. Zmieszać mąki, proszek i kakao i na wolnych obrotach powoli dodawać do masy. Piec w średniej wielkości formie ok 25 minut w temperaturze 170 stopni. Po ostygnięciu biszkopt przekroić na 2 części.

Krem:
- 0,5 szklanki mleka
- 2 szklanki pełnego mleka w proszku
- 2/3 szklanki cukru
- 350 g masła miękkiego
- 16 g cukru wanilinowego

Mleko zagotować z cukrami i ostudzić. Masło utrzeć na puch. Powoli dodawać ostudzone mleko. Miksując powoli dodawać przesiane mleko w proszku (bez grudek). Krem powinien być lekki i gładki. Przełożyć biszkopt.

Polewa (moja sprawdzona):
- 3 łyżeczki kakao
- 3 łyżki cukru
- 3 łyżki mleka
- 2 łyżki margaryny
- 2 kostki czekolady

Kakao, cukier i mleko połączyć na ogniu, zagotować. Dodać margarynę i czekoladę. Mieszać do rozpuszczenia i połączenia składników. Polać ciasto.



To zdjęcie zrobiłam wczoraj w Białymstoku. Miałam kilka spraw do załatwienia i w przerwie wyskoczyłam dosłownie na chwilę na spacer. Uwieczniłam na zdjęciu Pałac Branickich:

3 komentarze: