12 czerwca 2015

Truskawkowy deser w szklance

Zapraszam Was na szybki i pyszny deser, idealny na ciepłe dni. Przygotowałam go ostatnio, kiedy wpadli do nas znajomi, a ja nie miałam czasu nic upiec. Uratował mnie zamrożony biszkopt i wiaderko sera na sernik ;) w planach miałam upiec sernik z truskawkami, ale ten deser na zimno smakował wybornie :)


Składniki:
- pokruszony biszkopt
- ser twarogowy sernikowy lub twaróg półtłusty zmielony dwukrotnie
- świeże truskawki
- cukier wanilinowy
- brązowy cukier do dekoracji

Twaróg słodzimy cukrem wanilinowym. Ja użyłam 32 g cukru wanilinowego na 1 kg sera. Truskawki pozbawiamy szypułek, myjemy, a większe przekrawamy. W szklance układamy warstwowo: pokruszony biszkopt - truskawki - twaróg. Wierzch posypujemy brązowym cukrem. 




Jest wiele miejsc na Podlasiu, gdzie odnoszę wrażenie, że czas się zatrzymał. Jednym z nich jest "Ziołowy Zakątek" w Korycinach w gminie Grodzisk. To wyjątkowe miejsce, jedno z niewielu w Polsce tak dopracowane, tak oddające klimat Podlasia, tak przesycone aromatem ziół i naturalnych, w 100% ekologicznych produktów. Jest to miejsce dla ludzi kochających otaczać się obfitą zielenią, ceniących spokój i szanujących zwierzęta. Tu trzeba być, żeby poczuć tę atmosferę. 


To nie była moja pierwsza wizyta w tym miejscu. Ale za każdym razem czuję niedosyt i co roku tu wracam. Zachwyca mnie ogród, w którym rośliny i zioła są tak dokładnie posegregowane:










Podczas zwiedzania można usiąść i napić się "filiżanki" herbaty:



Spodobał mi się pomysł na "żywy" płot:



Zabudowania na terenie "Ziołowego Zakątka" są pokryte z zewnątrz strzechą, drewnianą szalówką i są pięknie zdobione, co widać zwłaszcza przy ramach okien:







Dekoracje są wykonane tylko z materiałów naturalnych, najczęściej z drewna:







Po długim spacerze warto udać się do tutejszej restauracji. Ostatnio miałam okazję próbować mięso doprawione trawą żubrówką. W ofercie są też zupy i pierogi np. z pokrzywą. Tutaj nawet najzwyklejszy chleb ze smalcem w towarzystwie małosolnych ogórków smakuje wyjątkowo! 
Ostatnio podczas pobytu w Korycinach weszłam do sklepu zielarskiego i kupiłam kilka przypraw:






 "Ziołowy Zakątek" w Korycinach wciąż się powiększa i rozwija. Przyjeżdżam tu co rok i obserwuję naprawdę pozytywne zmiany. Cieszę się, że takie miejsca są i Podlasie ma się czym chwalić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz