12 sierpnia 2015

Leniwe pierogi

Bardzo proste, klasyczne pierogi leniwe - mogę ich zjeść naprawdę dużo ;) polecam ten przepis, ponieważ są mięciutkie, nie zbite, lecz pulchne i delikatne. Najlepsze z masłem i cynamonem, ale teraz również z owocami sezonowymi.


Składniki:
- 400 g twarogu
- 2 jajka
- 1 szklanka mąki pszennej
- 16 g cukru wanilinowego

Żółtko oddzielić od białka, białko ubić na sztywno. Twaróg rozgnieść. Połączyć wszystkie składniki. Masę wyłożyć na stolnicę, obsypaną mąką i uformować spłaszczony wałek. Nie dosypujemy mąki, aby pierogi nie były twarde po ugotowaniu.


Kroimy wałek na części pod ukosem.



Zagotować wodę i wrzucać pierogi po 8-10 sztuk, wyjąć chwilę po wypłynięciu wszystkich na wierzch. Podawać z masłem, cukrem i cynamonem.


Źródło: mojewypieki.com





8 komentarzy:

  1. To ostatnio jeden z moich najbardziej ulubionych obiadów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie :) są tak proste, ale mi się wcale nie nudzą ;)

      Usuń
    2. U mnie podobnie :) są tak proste, ale mi się wcale nie nudzą ;)

      Usuń
  2. Pyszne :) Uwielbiam leniwe z masełkiem i bułą tartą. Pychotka.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama dokładnie takie robiła. Smak dzieciństwa. Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń