8 listopada 2014

Rurki z kremem - dla gości

Te rurki odkryłam dopiero niedawno. Nauczyłam się je robić dzięki kochanej Danusi, która prowadzi kurs, na który od jakiegoś czasu uczęszczam. Nie pomyślałam, że są tak proste w przygotowaniu i rewelacyjnie się sprawdzają, kiedy goście dzwonią, że będą za godzinę! A to na Podlasiu jest zupełnie naturalne, że znajomi, tudzież rodzina odwiedzają się często i... licznie. Dlatego ciasto kruche zawsze mam przygotowane i zamrożone, więc jest pod ręką. Śmietanka też w lodówce stoi - oto słodka przekąska i dodatek do kawy, który wyczarujemy niewielkim kosztem, a goście będą zachwyceni. Przypuszczam, że panie - łasuchy najbardziej ;)

Przepis dołączam do akcji "Moje wypieki i desery na każdą okazję" na Durszlaku: http://www.mojewypieki.com/info/moje-ksiazki


Składniki na kruche ciasto:
- 6 żółtek
- 250 g margaryny
- 150 g smalcu
- 750 g mąki pszennej
- 1 szklanka cukru (może być mniej)
- 4 łyżki śmietany 12%
- 3 łyżki octu
- 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:
Masło, smalec i mąkę siekamy na stolnicy, aż się połączą. Dodajemy resztę składników i szybko zagniatamy ciasto. W konsystencji ma być jedwabiste, gładkie. Owijamy folią i wkładamy do lodówki na ok. pół godziny, aby odpoczęło. Po tym czasie dzielimy ciasto na porcje, każdą wałkujemy na ok. 0,5 cm grubości i wycinamy paski. Paskami owijamy foremki do rurek zaczynając od węższej strony i pieczemy na złoty kolor w temperaturze 180 stopni. 
Gotowe rurki wyjmujemy z foremek, kiedy ostygną.

Składniki na nadzienie:
- 500 ml śmietanki 36%
- 250 g serka mascarpone
- 1 cukier wanilinowy

Wykonanie:
Śmietankę ubijamy, aż zrobi się kremowa. Na najwolniejszych obrotach miksera wprowadzamy po łyżce serek mascarpone. Dodajemy cukier. Jeśli ktoś woli słodki krem, może dodać cukru wg uznania. Gdy nie mamy mascarpone w domu, nadzienie z samej śmietany również będzie smakować.

Rurki nadziewamy kremem za pomocą szprycy lub foliowego woreczka (odcinamy rożek i wyciskamy). Na koniec można obsypać cukrem pudrem.



3 komentarze:

  1. moi rodzice kiedyś takie robili i faktycznie to był hit:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja pamiętam, że w dzieciństwie kupowałam takie rurki w jednej budce, były najlepsze w mieście - teraz odtworzyłam ten smak w domu :)

      Usuń
  2. Już wydrukowalam będę testować

    OdpowiedzUsuń