24 kwietnia 2015

Aromatyczny makaron z rukolą i oregano - danie główne

Mój ulubiony kształt makaronu - kokardki podałam ostatnio na obiad w zupełnie innej, lekkiej, świeżej, wiosennej odsłonie. Z jednej strony, koniecznie chciałam użyć długo wyczekiwanej mojej ulubionej rukoli, którą zasiałam pierwszy raz w tym roku w folii i jestem zachwycona, że tak szybko wzeszła. Z drugiej strony, zmotywowała mnie akcja kulinarna "Jakubiak lokalnie". Książkę autora (https://sklep.egmont.pl/ksiazki/kuchnia/p,jakubiak-lokalnie,10893.html) z chęcią dołożę do mojej kuchennej biblioteczki.
Danie jest kolorowe, a połączenie orzeszków arachidowych, rukoli i suszonych pomidorów jest bardzo trafione. Polecam na sycący, ale lekki obiad.


Składniki:
- 400 g makaronu "Kokardki"
- słoiczek pomidorów suszonych (najlepiej własnych)
- szklanka orzeszków arachidowych (naturalnych, niesolonych i niesmażonych!)
- 50 g pestek dyni
- świeża rukola (garść na osobę)
- oregano suszone
- 3 łyżki oleju, w którym były pomidory

Wykonanie:
Makaron ugotować na półtwardo. Odcedzić i przełożyć do miski. Pomidory pokroić na drobne kawałki, dodać orzeszki, pestki dyni oraz olej, doprawić oregano i wszystko wymieszać. Udekorować garścią rukoli. Podawać od razu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz