23 lipca 2015

Ciasto z czereśniami i budyniem

Czereśnie mogłabym jeść bez opamiętania na śniadanie, obiad i kolację. Z tęsknotą myślę o nich zimą. Gdy sezon na nie rozkręci się na dobre, wybieram te dorodne czerwone, ponieważ są słodkie i soczyste i najlepsze do wypieków. 
W tym roku posadziliśmy z mężem kilka młodych sadzonek czereśni, mam więc nadzieję, że się przyjmą i za kilka lat będą pełne owoców. Póki co, poszłam na targ, a w domu upiekłam to pachnące latem ciasto:



Składniki na kruche ciasto:
- 300 g mąki tortowej
- 3 łyżki cukru pudru
- 100 g zimnego masła
- 2 jajka
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 16 g cukru wanilinowego

Wszystkie składniki zagnieść. 1/3 część ciasta oderwać i schować do zamrażalnika. Resztą ciasta wykleić dno formy (u mnie 25x25 cm). 

Składniki na masę:
- 2 budynie waniliowe (proszek, 2x40 g)
- 3 szklanki mleka
- 3 łyżki cukru
- 500 g wydrylowanych czereśni

Budyń ugotować według przepisu na opakowaniu, używając podanej ilości mleka i cukru.

Ugotowany budyń (gorący) przełożyć do formy, na nim ułożyć czereśnie. Wyjąć pozostałe ciasto i zetrzeć na tarce o grubych oczkach na wierzch. Piec w 180 stopniach około 45 minut.

*inspiracja: babeczka.zuzka.pl



3 komentarze:

  1. zrobiłam to ciasto wczoraj i jest mega pyszne 😃

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń