2 lipca 2015

Świderki z kurczakiem, suszonymi pomidorami i kaparami

Tak przygotowany makaron to mój pomysł na szybki obiad. W domu zawsze mam słoik pomidorów suszonych w oleju, a świeże pesto z bazylii kupuję w Biedronce, jeśli się pojawi, bo nie jest to ich stały produkt. I nie wiem jak Wy, ale ja dania z makaronem, nawet najprostsze spaghetti napoli, mogłabym jeść codziennie... Ta wersja jest bardzo aromatyczna i sycąca. Polecam :)


Składniki:
- 250 g makaronu świderki
- pomidory suszone w oleju (ok. 150 g)
- słoiczek kaparów (ok. 150 g)
- 1 pojedyncza pierś z kurczaka
- 90 g świeżego pesto z bazylii z orzechami nerkowca i piniowymi
- ser żółty do posypania (u mnie gouda, parmezan może być zbyt słony)

Wykonanie:
Makaron gotujemy al dente. Na patelni podsmażamy pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka z dodatkiem soli i pieprzu. Do mięsa dodajemy osączone pomidory i kapary i krótko podsmażamy, aby tylko wydobyć z nich bardziej intensywny aromat. Widziałam też w sklepach pomidory suszone i kapary zamknięte w jednym słoiku, takie też będą idealne. Składniki łączymy, dodajemy pesto i mieszamy. Podajemy oprószone żółtym serem.


Przepis jest moją improwizacją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz