1 lipca 2015

Domowe kuleczki kokosowe

Jednak domowe słodkości nigdy nie przebiją tych kupnych, pod warunkiem, że ma się najlepszy przepis. I ja taki znalazłam, jeśli chodzi o kuleczki kokosowe, inspirowane sklepowym oryginałem. Zainspirowałam się przepisem z bloga cynamonowypyl.blox.pl, ponieważ wydał mi się najbardziej naturalny, bez dodatku mleka w proszku, na czym mi zależało. Dodałam od siebie pokruszone herbatniki, co dodało kuleczkom chrupkości, bo trochę mi jej brakowało w przepisie podstawowym i zmniejszyłam ilość cukru, bo ciasteczka są i tak wystarczająco słodkie. Dla mnie są idealne.



Składniki na około 30 sztuk:
- 200 g białej czekolady
- 100 g masła
- 25 g cukru pudru
- 1,5 szklanki wiórków kokosowych
- 1 opakowanie herbatników maślanych (60 g)
- orzechy arachidowe
- wiórki kokosowe do obtoczenia kulek

Przygotowanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej: łamiemy na kawałki i umieszczamy w miseczce, którą kładziemy na garnek z wodą i podgrzewamy. Masło i cukier puder ubijamy na jasny puch. Powoli łyżką dodajemy czekoladę, cały czas miksując. Wsypujemy wiórki kokosowe oraz pokruszone bardzo drobno herbatniki i łączymy składniki łyżką. Odstawiamy do lodówki w celu zastygnięcia masy. Gdy masa zesztywnieje wyjmujemy ją z lodówki, odrywamy po kawałku i w dłoniach formujemy kuleczki. Pod wpływem ciepłych dłoni masa staje się plastyczna. W środek wkładamy orzeszek, obtaczamy w wiórkach i wkładamy do papierowej kokilki.




1 komentarz:

  1. Świetny przepis, z białą czekoladą muszą być cudowne...mmhmm. No i prezentują się bardzo szykownie.

    OdpowiedzUsuń